sunnuntai 1. marraskuuta 2009

PATTAYA

Taalla sita nyt sitten ollaan "pahamaineisessa", syntisessa Pattayassa. No alku nayttaa huomattavasti paremmalta mita ennakkoluulo oli paikkaa kohtaan. No kommentoidaan tuonnempana, kun ollaan paasty paikkaan tutustumaan tarkemmin.

Tanaan lahdimme aamulla aikaisin Koh Sametilta rinkat selassa kavelemaan satamaan. Olimme hyvissa ajoin satamassa ja kavimme reppureissaajia kun ollaan, niin ostamassa aamiaisen paikallisesta ruokakaupasta. Onneksi oltiin ajoissa satamassa, silla laiva lahtikin etuajassa n. 10 min. eli nakojaan taalla aika on aika liukuva kasite molempiin suuntiin. Matka taittui mantereelle vanhasta puisesta kalastaja aluksesta tehdyssa laivassa.

Satamaan paastyamme matka jatkui rahjaisella vanhalla minibussilla, josta oli iskunvaimintimet menneet jo aika paivia sitten. Autokyydista tulikin enemman merisairaaksi, kuin tuosta merimatkasta:) Kavi kylla mielessa, etta mitenkahan tama matka paattyy? Lisaksi katselimme etta auton mittaritaulussa paloi oljyn merkkivalo ja kuski ajeli silti onnellisesta Thaimaalaiseen tyyliin. No perille paastiin me ja kanssamatkustajista yksi meidan lisaksi jai Pattayalle. Menimmekin hanen kanssa samaan lavataksiin ja hankin mainitsi, etta aika hurja oli tuo tulo tanne. Toivottavasti loput matkalaiset paasivat turvallisesti Bangkokiin.
Muutaman tsekatun hotellin jalkeen loysimme todella hyvan uuden hotellin Holiday Inn Pattaya, joka on avattu kuukauden sisalla. Kerroksia hotellissa 26 ja meita onnisti, silla saimme kerroksen 24. Lisaksi nakyma Pattayan keskustaan ja rantaan. Hintakin kasittamaton 2000 bth, eli 40 eur yolta ja sisaltaa aamiaisen.
Nyt syomaan ja katselemaan Pattayaa:)

1. Toivottavasti örkkitauti jäi molemmilta siihen. Tänään kokkelbyssä kelit nollissa ja harmaata, eilen tosiaan oli upea aurinkoinen keli ja aamulla oli meilläkin -7. Kävin la fillaroimassa aamusta tuolla Perhojoen varrella, näin koskikaran Isokosken kohdilla. Lpumppu oottaa tuolla nurkassa ens viikon asennusta. Tiistaina jää kyllä lenkki väliin ku mennään työtiimillä käymään Sulvassa, kuvittele! Siellä on joku kestikievari..flavio